De groei van View – deel 5/6

En nadat de financiële crisis bij ons weer onder controle was, konden wij gaan bouwen aan de volgende hernieuwde fase van View.

Archiefbeheer begon te groeien en er kwamen prachtige klanten binnen zoals CJG Rotterdam, met de vraag of wij 200.000 dossiers wilden digitaliseren en beheren. Ja, natuurlijk wilden wij dat! Maar de processen en veiligheid van deze transitie moesten natuurlijk ook eerst in een handboek vorm worden gegeven. De opdrachtgever eiste professionaliteit, terecht natuurlijk, dit wilden wij ook.

Nadat dit gerealiseerd was, konden wij aan de slag. Een prachtige maar tevens ook pittige klus die meer dan een jaar in beslag nam. Doordat wij dit soort klanten aan ons konden binden, werden wij ons ook steeds meer bewust van het aspect veiligheid en het beheer in deze.
Wij waren inmiddels geen gewoon opslagbedrijf zoals je bij verhuisbedrijven tegenkwam. Nee, wij wilden ons onderscheiden met actief archiefbeheer. Ieder dossier direct beschikbaar en dit uit een hal gevuld met vele honderdduizenden dossiers.

Wij bouwden toen ook aan onze centrale database: VABO. Dit stond voor: View Archief Beheer Online. Dit betekend voor de klant dat ieder dossier in ons depot werd geïndexeerd en geregistreerd in VABO. Had de klant een paar jaar later net dat ene dossier nodig, dan was het een kwestie van zoeken in VABO en het dossier kwam naar voren.
Vervolgens werd deze door ons gescand en kort daarna kon de klant deze downloaden. Het model van, ‘scanning on demand’.

Met deze zelf bedachte applicatie hadden wij een tool in handen waarmee klanten het archief konden laten opslaan bij ons en toch altijd volledige controle over de dossiers hielden.
Dit zette ik volop in de markt en naast CJG Rotterdam volgden Amsterdam en Noord-Brabant, bekende en minder bekenden advocatenkantoren en onderwijsinstellingen zoals Rijn IJssel in Arnhem (met 25.000 leerlingen). Alle papieren dossiers van deze organisaties werden beheerd in de applicatie VABO.

De groei zat er mooi in, maar onze accountant kreeg er geen grip op, kon de cashflow niet inzichtelijk maken. Kosten, opbrengsten en de jaarrekening waren soms een paar jaar later. Ronduit knullig en niet passend bij ons bedrijf. Gelukkig konden wij bij Minerva in Doetinchem terecht en Ronald werd ons contactpersoon.

Groei van View, cashflow wel inzichtelijk, winst en verlies; ik kon een meerjarenplan met de bekende ‘stip op de horizon’ gaan maken. Wat was ondernemen toch weer leuk!

Al gauw was het pand aan de Expeditieweg te klein geworden. Palletstellingen vol met dossiers maakten dat wij de hal van de buren erbij moesten gaan huren. Door een gat in de muur te maken, een brandwerende muur als scheiding met de buren, hadden wij weer expansieruimte voor verdere groei.

Maar ja, net als je denkt: hiermee kunnen wij vele jaren vooruit, bleek dit ook al gauw te vol. Hoe de laatste jaren van View waren in ons 25-jarige bestaan, schrijf ik op in deel 6, tevens het laatste deel.

Dank je wel voor het lezen.

Deel dit bericht